PABLO LARRAIN | JACKIE (NATALIE PORTMAN) |

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FilmComment - Do you see your films as being personal in that sense, as a way to explore darker parts of yourself?

Pablo Larrain : "You wouldn’t believe how fast it happens. You’re telling a story that has nothing to do with you, and then suddenly it gets down into something extremely personal".

FilmComment - I ask because there’s a deep perversity at the heart of your films.

Pablo Larrain : "If there’s no perversion, there’s no beauty. Forget it. The word perversion comes from Latin. It means to see the reverse. Per-version: a different version of the story. It doesn’t necessarily refer to the actions of what we typically call a perverted, evil person. A bad priest, say. Or Donald Trump. It’s an oblique way to understand reality. And it becomes personal. Cinema is personal, man. The filmmakers that you or I admire were very personal".

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Natalie PORTMAN : Les grands réalisateurs ont toujours une forme de perversion dans leur façon de voir les choses. Ils sont inattendus. Ils voient les choses sous un angle particulier. Pablo Larrain est un des plus grands.(SAG-AFTRA FOUNDATION, 20 janvier 2017)

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NATALIE PORTMAN | JACKIE | Pablo Larrain : Cinema is personal. If there’s no perversion, there’s no beauty. Forget it. The word perversion comes from Latin. It means to see the reverse. Per-version: a different version of the story
NATALIE PORTMAN | JACKIE | Pablo Larrain : Cinema is personal. If there’s no perversion, there’s no beauty. Forget it. The word perversion comes from Latin. It means to see the reverse. Per-version: a different version of the story
NATALIE PORTMAN | JACKIE | Pablo Larrain : Cinema is personal. If there’s no perversion, there’s no beauty. Forget it. The word perversion comes from Latin. It means to see the reverse. Per-version: a different version of the story
NATALIE PORTMAN | JACKIE | Pablo Larrain : Cinema is personal. If there’s no perversion, there’s no beauty. Forget it. The word perversion comes from Latin. It means to see the reverse. Per-version: a different version of the story

 

POSITIF - Revue de Cinéma - Numéro 676, juin 2017 - Couverture : Natalie Portman - SONG TO SONG - Terrence MALICK

 

Au cinéma le 12 juillet : Song to Song / Terrence MALICK

POSITIF - Revue de Cinéma - Numéro 676, juin 2017 - Couverture : Natalie Portman / MALICK

 

"Aucun film de Malick ne donnait à ce point un vertige troublant du réel saisi dans une perspective physique inédite. Corps abîmés, rockers ivres, errants ou violents, tatouages obsédants ou inquiétants, maisons délabrées, tout ce qui existe doit être source de contemplation.

La forme humaine est éloquente, à méditer, occasion de fulgurantes sensations de beauté. "L'Amour se trouve dans la forme humaine, divine", médite ainsi l'héroïne Faye (Rooney Mara), citant des vers de William Blake." (...)

"Voyageuse, éprise, inlassable, la caméra célèbre et révère les courbes des hanches, du bassin, le bas-ventre féminin, comme le Cantique des Cantiques (Song of Songs)". (...)

"La figure du jump cut et de l'association (segments discontinus d'une même scène ou émotion, lien flottant entre les plans) s'accomplit dans cette exploration de l'intermittence au sens proustien - l'examen microscopique des envies, des pulsions, des moments, des éclats et des éclipses des sentiments dont le regard plus vaste ne voit que les trajectoires". (...)

Pierre Berthomieu  :  Song to Song  J'ignorais que j'avais une âme  / POSITIF Revue de cinéma, juin 2017

 

Michael Fassbender - Natalie Portman - SONG TO SONG - Terrence MALICK

 

"SONG TO SONG. ...an associative freedom that makes almost all other movies look, by comparison, like the stodgiest vestiges of filmed theatre. (...) Within the shifting romantic triangle of “Song to Song,” Terrence Malick develops an overwhelming, rapturous variety of visual experience". "Malick makes art—his art—the subject of the film.... This seventy-three-year-old filmmaker looks to the heart of his own inspiration, his own impulses, and creates a cinema that, with the creative command of his own life experience, feels more exuberantly youthful than that of most Sundance phenoms."

Richard Brody / The New Yorker

 

 

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